Instaleaza gratuit aplicatia pentru Android
S.C. REMAT COPP...I. Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor ocazionate de constituirea şi plata Fondului de mediu, în cazul în care deţinătorii de deşeuri sunt persoane juridice:
1. La unitatea vânzătoare de deşeuri reciclabile (persoană juridică):
a) Vânzarea deşeurilor către unitatea colectoare/valorificatoare, cu evidenţierea distinctă în factură
a cotei de 3% reprezentând fondul de mediu:
4111 = % - total factură, inclusiv TVA
“Clienţi” 703 “Venituri din vânzarea
produselor reziduale”
- valoarea deşeurilor vândute
(inclusiv cota de 3% - Fond de
mediu)
4427 “TVA colectată” TVA aferentă
b) Încasarea facturii, mai puţin a cotei din veniturile realizate de unitatea deţinătoare reprezentând
suma necesară constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenţa dintre valoarea totală a facturii şi
cota reţinută prin stopaj la sursă de către unitatea colectoare/valorificatoare se înregistrează la cheltuieli,
articol contabil:
% = 4111
„Clienţi”
- total factură, inclusiv TVA
512
„Conturi curente la bănci”
- valoarea facturii emise, mai puţin
cota de 3% - Fond de mediu
635
„Cheltuieli cu alte impozite,
taxe şi vărsăminte asimilate”
- cota de 3% - Fond de mediu,
reţinută de colector/
valorificator
2. La unitatea colectoare/valorificatoare de deşeuri reciclabile:
a) Achiziţionarea deşeurilor de la unitatea deţinătoare, pe baza facturii primite de la aceasta:
% = 401
„Furnizori”
- total factură, inclusiv TVA
3xx
„Conturi de stocuri şi producţie în curs
de execuţie”
- valoarea deşeurilor
achiziţionate
4426
„TVA deductibilă”
- TVA aferentă
b) Constituirea fondului pentru mediu, cota acestuia reţinându-se prin stopaj la sursă:
401
„Furnizori”
= 447
„Fonduri speciale –
taxe şi vărsăminte
asimilate” / analitic
- evidenţierea datoriei
reprezentând cota de 3% - Fond
de mediu
distinct „Fond de
mediu”
c) Achitarea facturii emise de unitatea deţinătoare (vânzătoare) de deşeuri, mai puţin cota de 3% -
Fond de mediu:
401
„Furnizori”
= 512
„Conturi curente la bănci”
d) Vărsarea la Fondul de mediu, a cotei reţinute de unitatea colectoare/valorificatoare:
447
„Fonduri speciale – taxe şi vărsăminte
asimilate” / analitic distinct „Fond de
mediu”
= 512
„Conturi curente la bănci”
II. Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor aferente constituirii Fondului de mediu, în cazul
în care deţinătorii de deşeuri sunt persoane fizice:
a) Achiziţionarea deşeurilor de la persoana fizica deţinătoare (vanzatoare), pe bază de borderou de
achiziţie:
3xx
„Conturi de stocuri şi producţie
în curs de execuţie”
= 462 „Creditori diverşi”/
analitic distinct „Persoane fizice”
b) Achitarea în numerar a sumelor cuvenite persoanei fizice şi reţinerea cotei de 3%- Fond de
mediu:
462 „Creditori diverşi”/
analitic distinct „Persoane
fizice”
= %
531
„Casa”
- valoarea deşeurilor achiziţionate
- valoarea deşeurilor achiziţionate,
mai puţin
cota de 3%
447 „Fonduri
speciale - taxe şi
vărsăminte asimilate” /
analitic distinct „Fond de
mediu”
- evidenţierea datoriei de 3%
reprezentând Fondul de mediu
Potrivit Legii nr. 73/2000 privind Fondul de mediu publicata in M. Of . nr. 207/11.05.2000 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 publicata in M. Of nr. 1193/30.12.2005 cu modificarile si completarile ulterioare se constituie o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri.
Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici colectori autorizati, care au obligatia sa le vireze la Administratia Fondului pentru mediu pana la data de 25 ale lunii urmatoare, data pana la care trebuie depusa si o declaratie privind fondul de mediu.
